Робота над проектом

Тема : «Пластик в житті людини»
Керівник : Гусаренко Світлана Миколаївна
Навчальна дисципліна : позакласна робота
Склад проектної групи :учні ГПД 3-тіх класів (3-А,3-Б,3-В, 3-Г.)
Тип проекту  : навчально-виховний,інформаційно дослідницький,колективний,довготривалий.
Актуальність проекту : в сучасному світі існує безліч матеріалів, які використовує людина для покращення якості свого життя , та комфортності.
Проблема : Предмети з пластику діти використовують у повсякденному житті , але  мало знають про якість цих матеріалів та вплив на організм людини.
Мета проекту : розширити знання дітей про пластик та вироби з нього , навчити правильно знаходити інформацію і відокремлювати головне. Розвивати логічне мислення , навички свідомого сприйняття інформації та застосування її на практиці. Виховувати позитивне ставлення до життя та  власного здоров’я.
1.       Дослідити що таке пластик, його складові, в яких сферах використовується.
2.       Пошукова робота : зібрати матеріали про використання пластику в повсякденному житті , чи зручний цей матеріал у використанні. Який його вплив на організм людини та навколишнє середовище.
3.       Практична робота: виготовлення панно з пластикових кришечок; ялинкових прикрас з пластикових пляшок; іграшка "пінгвінчик", годівничка  з пластикових пляшок.
4.       Провести анкетування : «Пластик у житті вашої сімї»
Обєкт дослідження : вироби з пластику.
Очікуванні результати:
Учні знатимуть :про користь та шкоду пластикових виробів; вдосконалять уміння індивідуальної та групової роботи; отримають досвід аргументації своєї думки, виступів перед аудиторією.
Учні вмітимуть : використовувати різноманітні джерела інформації , аналізувати та систематизувати матеріали; робити вироби з попередньо використаних предметів.
Етапи роботи над проектом
1. Етап (жовтень)
1. Визначення теми та обговорення її.
2. Формування проблемних питань.
3. Визначення джерел та напрямів роботи.
4. Формування груп для виконання поставлених завдань.
5.Обговорення плану роботи учнів.


2. Етап (жовтень)
1.       Вибір творчої назви проекту.
2.       Робота учнів з обговорення завдань для творчих груп
3.       Створення анкети : «Пластик у побуті»
 3. Етап (листопад – грудень)
1.       Самостійна робота груп по виконанню завдань.
2.       Робота в творчих групах.
3.       Обробка даних анкетування.
4.       Виготовлення виробів з попередньо використаних предметів (пінгвінчик , ялинкові прикраси.)

I.        Група «Дослідники»      Збирають матеріал: «Що таке пластик».     
II.      Група «Пошук»                Створюють виставку предметів із пластику.
III.    Група «Журналісти»       Створення анкети, проведення анкетування опрацювання інформації.
IV.    Група «Помічники»         Збір матеріалів для практичної роботи.
V.      Група «Практики»           Виготовлення виробів з попередньо використаних предметів.
 4. Етап (березень)
Практична робота : Годівничка , «Панно». Аналіз інформації. Узагальнення та класифікація зібраних матеріалів. Формування висновків.


  
Щодня в житті зустрічаємо
Та не знаємо з чим справу маємо
Пластик – справа не просто
Це така речовина
Прийме форму будь – яку
Ми ж досі дим де, й яку

Ми «дослідники»,тому,
Дізнаємося все про цю речовину






Все, що з пластику зробили
Група «пошук» - відшука
Адже дружна в нас команда неспроста 




Всіх знайомих опитаєм
Творчі ми ученики
«Журналістами», називають
Нас усі однолітки
   


Вмієм речі ми зробити
з будь - якого пластику,
пляшку ти не викидай,
іграшку виготовляй


Ми для всіх «помічники»
знаєм що і де знайти,
щоб робота закипіла
дружно візьмемось за діло.




Практична робота: виготовлення новорічної прикраси «Дзвіночки»
Дружно всі ми працювали
І оселю прикрашали
Все зробили ми самі
Щоб вдалося свято
Новий рік приніс усім
Дарунків багато.










                                            Інструкція до виконання
1) Перерізаємо пластикову пляшку (будь якого розміру).
2)Обгортаємо верхню частину фольгою.
3) До одного краю «дощика» прив`язуємо ялинкову прикрасу , а інший край закріплюємо до горличка пляшки за допомогою кришки від неї.
4) Декоруємо наші «дзвіночки» «дощиком»

 Ми виготовляли іграшку: "Веселий пінгвінчик" 

1) Відрізали горличко пластикової пляшки 
2) Розмалювали фарбами 
3)Зробили балабончик для шапки і шарфик для пінгвінчика 







Для підбору інформації про пластик та вироби з нього ми створили анкету
Анкета
1.     Прізвище ім`я по батькові 

…………………………………………………………………………………………
2.     Що таке пластик?

…………………………………………………………………………………………
3.     Які властивості він має?

…………………………………………………………………………………………
4.     Які природні матеріали замінили пластиком?

…………………………………………………………………………………………
5.     В яких сферах життєдіяльності він використовується?

…………………………………………………………………………………………
6.     Які переваги у виробів з пластику?

…………………………………………………………………………………………
7.     Які недоліки?

…………………………………………………………………………………………
8.     Які вироби з пластику ваша родина використовує найчастіше?

…………………………………………………………………………………………

9.     Чи впливає використання пластикових матеріалів на екологію , якщо так, то яким чином?
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
…………………………………………………………………………………………
Учні ГПД 3-іх класів дякують за участь у анкетуванні!


                                                                                                                В рамках проектної роботи діти ГПД третіх класів виготовили годівничку з пластикових пляшок 


  1. Відрізаємо дно з пластикових пляшок. За допомогою степлера скріплюємо їх між собою.



      2. Верхню частину пляшки розрізаємо навпіл. Відрізаємо горличко.

3.Накладаємо дві частини одна на одну заокруглинеми кінцями  до країв, закріплюємо. Частини які  виготовили зкріплюємо між собою.




4. Вирізаємо смужки шириною 5-7 см. , щоб закріпити дно годівнички з дахом.

5.Годівничка готова! Птахи ситі і задоволені!





Працюючи з анкетами діти з`ясовували в яких сферах використовується пластик. Було з`ясовано, що спектор використання сагає від побутової дрібнички до ракетобудування.

Зокрема : посуд

Іграшки 



Меблі


Будівельні матеріали 




Машинобудування



Побутова техніка





Сантехніка



Медичне приладдя



Харчова промисловість





Рослинництво 





Канцтовари




Одяг та взуття 





 Ми вирішили надати нове життя пластиковим кришечкам , і зробили це так:

1. На картон наклеяли основу:


2. З кришечок виклали форму майбутнього панно


3. За допомогою силікону закріплюємо кришечки 




4.Робота готова!







Щоб більше дізнатися про пластик ми провели ряд експерементів. 

Пластик можна зіжмакати 

Вирівняти 

Він гнеться 


Плавиться, але не згорає


Більш міцний пластик гнеться, але важко ламається





М `який пластик ми різали звичайними ножицями, або канцелярським ножем 


Міцний пластик ріжеться спеціальними ножицями 



Ми з`єднували пластик задопомогою степлера , силікону , та шляхом плавлення .
  




Для міного з`єднання пластик сплавлюють за допомогою спеціального пристрою 


Опрацювавши анкети і дослідження провідного наукового співробітника інституту гігієни і медичної екології 

ім. М.О. Мерзеєва Василя Ляшенка ми з`ясували :

Пластик (пластична маса ) - штучно створений матеріал сировиною для виготовлення якого є : нафта, природний газ, кам`яне вугілля синтетичні домішки. Під час формування знаходиться у в`язкому , або еластичному стані. Формують вироби при високій температурі. 
Ще 20 років тому на душу населення доводилося 5 кілограмів пластику, зараз - близько 50 кг. 
З одноразових стаканчиків неможна пити гарячу каву, чи чай. При високій температурі токсини мігрують у рідину.
Пластикові пляшки не впливають на якість води.  
Перед тим, як одягнути новий одяг до складу якого входить пластик його обов`язково треба випрати.
Краще не заморожувати продукти у пластиковому посуді .  
Пластикові вікна евпливають на здоров`я людини.
Неможна самостійно спалювати пластикові відходи.
За кордоном робиться так : під будинком ставляться спеціальні контейнери для збору пластикових відходів , які потім відвозять на переробний  завод на якому пластику надають нове життя.

Ми зробили такі висновки :

Позитивне:

-Зручність у використанні 
-Доступність 
-Можливість переробки 
-Збереження природних ресурсів
-Вироби з пластику дешевші ніж з натуральної сировини 

Негативе :

-Не висока міцність 
-Схильність до старіння 
-Погано утилізується 
-Виділяє токсини 
-Впливає на здоров`я людини
-Впливає на екологію





















1 коментар: